torsdag

Det har blåst och regnat jättemycket hela natten, och smattrat sådär mysigt på fönsterrutorna! Jag är faktiskt väldigt förvånad över hur lite det har regnat sen jag kom hit. 10-15 regndagar max! Men imorse när jag drog upp persiennerna såg det ut såhär:
Idag blev det frukot/brunch med Marie och Hanne på ett café här i the West village. Äntligen har jag funnit ett mysigt café (eller ja, Hanne fann det) som ligger på Manhattan!!! Loving it! Jag saknar verkligen alla Göteborgs mysiga caféer, men än så länge har jag bara sett ett par i Brookly som liknar något. Men detta var supermysigt! :) Alla tre tog French toast med jordgubbar och bananskivor, och så delade vi på en chocolate milkshake. Kan det bli mer amerikanskt?
Sen traskade vi hem igen genom regnet, och satt på Maries rum ett tag medan Hanne slet med sin packning. Stackarn alltså, hon har hur mycket som helst att släpa på! Och tungt som satan är det också! Titta här liksom:
Nu är hon ute och byter ett par skor, innan hon ska ta en shuttle till flygplatsen om ja.. 25 minuter.
Så medan jag väntar på att hon ska komma tillbaka (hon har lämnat grejerna på mitt rum) har jag lagt mig i sängen igen med laptopen. Väldigt trevlig torsdag so far!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0