MoMA

Idag är både jag och Marie lediga (torsdag är hennes enda lediga dag eftersom hon går på en dansskola här och tar mycket klasser) så vi tänkte ta oss till Guggenheim för att se en utställning som heter "all" som går där nu. Herr G hade dock bestämt sig för att ha stängt på torsdagar, så det gick ju inte så bra.

Men eftersom vi var i ett så kulturellt mode gick vi till MoMA istället och kikade på lite modern konst. Så det blev en eftermiddag tillsammans med Van Gogh, Dalí, Pollock, Warhol och lite andra speciga människor vars namn jag inte kommer ihåg. Trevligt var det iallafall!

Nu är vi precis hemma igen och är både lite sugna på en powernap! Jag hade egentligen tänkt gå och lägga mig så fort jag kom in på rummet, men icke! Då var jag mänligen tvungen att gå ned och bråka lite med dem i receptionen, för typ femtionde gången på två månader!

Jag blev ju lovad ett singelrum nu i december (skulle egentligen fått ett i september...) men det hade blivit nåt fel, så det rummet som jag skulle få är fortfarande upptaget. Men nu kände de väl att de inte kunde neka mig ett dubbelrum längre (vissa som flyttat in sådär en 3 månader efter mig har fått singelrum med en gång... Jävlar vilken ordning de har här liksom) så jag fick ett dubbelrum som jag skulle få ha för mig själv. Därför höjdes också min hyra, eftersom jag nu betalar för ett singelrum. I alla dubbelrum finns två uppsättningar av skridbord och byråer, och man får bara använda sina egna. Men efter hela detta rummet är mitt använder jag alla. Så idag när jag kom tillbaks från MoMA hade städerskan helt enkelt tagit alla mina grejer och lagt dem i en jävla hög på mitt skridbord. TACK SOM FAN!!! Så nu har jag skrivit arga mail och varit nere och pratat med dem i receptionen, och de har sagt att de ska prata med städerskan (jag har dock sagt detta till henne en gång förut när hon varit här).

Behöver jag säga att de här ställlet kommer vara orsaken till mitt mentala förfall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0