fredag

Nu är jag precis hemkommen från skolan. Det är väldigt skönt väder här idag, lite regnigt, men 14 plusgrader! Har gått runt i min sommarkappa :) Hur som helst så kändes det som mysigt proenadväder, så på väg hem hoppade jag av tunnelbanen lite längre ner downtown, för att gå en bit hem. Vägen mellan mig och skolan har jag gått så himla många gånger nu, så den är jag rätt trött på.

Jag började med att gå vilse lite (det är ju inga nummer på gatorna där nere, utan bara namn) men efter att ha gått några hundra meter åt fel håll kom jag faktiskt rätt med hjälp av kompassen i iPhonen. Detta är första gången (och förmodligen sista..) jag använt en kompass framgångsrikt! Är mycket nöjd! Haha.

När jag kom en bit upp längst 7th avenue såg jag iallafall massa brandbilar. Kändes som att typ halva NYCs brandkår var där, för det stod bilar längst en lång bit av avenyn! Så jag gick för att se vad so hänt, och tydligen hade en del av en byggnad kollapsat. Så kan det gå! Hoppas att inga människor kom till skada..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0