Central Park

Jag har aldrig sett på mig själv som en naturmänniska, för hemma i Mölnlycke får jag mig en lagom dos av natur varje dag, utan att tänka på det. Men oj vad man uppskattar det här! Central Park är helt klart mitt absoluta favoritställe i New York!

Jag tog en promenad där i eftermiddags och det är så himla skönt att få lite omväxling från all betong! Annars så är det så högljutt och illaluktande och smutsigt överallt i stan (när jag kommer hem till Sverige kommer jag förmodligen få en chock av den härliga luften) så det är underbart att komma upp till Central Park och få höra lite fågelkvitter, känna lite naturdoft och njuta av hur mycket tystare det är (även om trafiken fortfarande hörs).

Idag såg jag att de första små snödropparna slagit ut! Inte konstigt med tanke på vilket vårväder det varit här sen senaste tiden. Idag promenerade jag runt i bara en sommarjacka, i härliga 14 grader!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0