tisdag

Hola!

Nu ligger jag i sängen och ska snart sova. Jag har precis skrivit klart en uppsats i kriminologi som ska in på fredag. Den här veckan är det mycket att göra! Eller ja, jämfört med andra veckor iallafall. Jag ska göra en analys av ett tal också, och en filmanalys.

Det har iallafall varit en mysig tisdag. I förmiddags var jag och tränade med Evenline. Det var några riktigt bra styrkeövningar i klassen jag gick på, så jag kommer förmodligen vara sjukt stel i ryggen och axlarna imorgon! Sen gick jag och Marie och fikade på ett mysigt, eller iallafall ganska mysigt café i the West village. Det är ju ont om sånna caféer, men det här är faktiskt närmare Göteborgs café-standard än de flesta andra här på Manhattan! De har jättesöta stolar, men snirkliga hjärtan i någon slags metalltråd på stolsryggarna.

Här får ni en lite suddig bild:
Söta Marie! På fredag åker hon hem :(
På vägen hem gick vi förbi en urmysig liten skivaffär som sålde massa vinylskivor! Och man kunde faktiskt hitta en massa svenskt där inne! Både First Aid Kit och Fever Ray. Hehe, jag har blivit en sån patriot sen jag flyttade hit. Men det spelas faktiskt sjukt mycket svensk musik här! Avicii spelas hela tiden på klubbarna och i affärerna, och även Robin och Lykke Li hörs ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0