torsdag

Jag ligger nu äntligen i sängen efter en lång dag! Gick ut vid nio i morse och kom hem först för en halvtimme sen. Här får ni en liten sammanfattning!

Vi började dagen med en god frukost på le pain quotidien.
Efter det tog vi tunnelbanan upp till MoMa där vi spenderade några timmar. De hade en utställning med fotokonstnären Cindy Sherman där nu, som var väldigt intressant! Coola bilder och spännande teman!

Sen gick vi upp till Central Park och promenerade runt där lite. Det har blivit riktigt vårigt och grönt där nu!
Vi passade även på att svänga in om Apple store på 5th ave för att införskaffa en iPad till mig. Den nya verkar dock vara slutsåld överallt, så det får nog bli hemma i Sverige istället. Den kanske iofs är slut överallt där också? Vi fick iallafall med oss en extern hårddisk (den är på tiden att jag skaffa en sån!) och iPad-covers ut (man får ju passa på när det är så mycket billigare här). Haha, så ja, jag har ett cover till min icke ännu existerande iPad. Splendid!

Sen tog vi oss ned till mina kvarter igen och gick in på Levi's och shoppade lite. Jag hittade två par nya jeans så jag är mycket nöjd! Jag brukar tycka det är så jobbigt att köpa jeans, eftersom det är så svårt att hitta en modell som sitter perfekt, men nu var båda jeansen jag provade precis som jag vill att de ska sitta och se ut!

Efter denna lilla shopping gick vi och satte oss på en bar och drack vin och vilade fötterna lite.

Och sen gick vi ut och åt en sen middag. Och nu ligger jag här och ska alldeles strax sova! Imorgon vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Jag har bokat guest passes till 9/11 memorial till lördag iallafall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0