onsdag

När mamma och pappa kom idag gav vi oss ut på en promenad i solen. Vi gick på the High Line, vilket är gamla upphöjda tågspår som de gjort om till en park. Superfint faktiskt! Utefter spåren finns flera mysiga sittplatser och solstolar. Den sträcker sig från nedre delen av midtown och ner till the Meatpacking district, så när vi kom ner dit satte vi oss på en uteservering och tog ett glas vin. Väldigt trevligt :)
Nu har vi precis varit ute och ätit en god trerättersmiddag på Smörgås Chef i West village. Av någon anledning har jag varit sugen på svenska våfflor ända sen jag åkte hit (trots att jag äter det max en gång per år hemma) så jag tog det till efterrätt. Yummy!
 
Mamma och pappa var trötta efter den långa dagen, så nu traskade de hem till sitt hotell och jag hem till mig. Imorgon blir det upp hyfsat tidigt, så ska jag möta upp mamma och pappa vid deras hotell för att hitta något frukostställe. Efter det är planen en runda på MoMA och sen får vi se. Jag skulle vilja se på 9/11 memorial moument-grejen så vi ska ta det någon av dagarna iallafall :) Sen blir det självklart lite shopping också och annars har vi inte planerat in så mycket för resten av veckan. Vi får se vad vi hittar på helt enkelt! På fredag kväll ska vi iallafall på opera på Metropolitan.
 
the high line
pappa fixar med kamerainställningarna
el madre
Trackback
RSS 2.0