promenad i Central Park

God I'm tired!

Kom just in efter att ha promenerat upp till Central park (typ 55th street) och tillbaka. Låååångt, och det känns i fötterna nu!

Central Park visade sig vare aningen svårare att hitta i än resten av stan, så jag virrade runt lite tills jag kom fram till Sheep Meadow, en stor gräsmatta där det satt massa folk. Så jag slog mig ner där och läste lite :) Mycket mysigt!

Här får ni lite bilder :)

Sheep Meadow, Central Park

Thank God för bra promenadskor!

En liten jag i Central Park

En jättefin damm i Central Park. Gillar kontrasten mellan byggnaderna och allt det gröna!

Nu var jag bara i den nedre delen av parken, men den är ju hur stor som helst så där kan man förmodligen gå otaliga promenader innan man sett hela parken. Det blir ett framtida mission!

På vägen hem gick jag ner för 5th avenue. Nere där jag bor är det ganska vanliga affärer på 5th, men uppe i höjd med parken finns alla lyxaffärer! Prada, Bvlgari, Louis Vuitton, Tiffany's, Michael Kors och ja, ni fattar!

Jag älskar att det är så fina byggnader överallt här! Modernt blandat med gammal och byggnader med massa fina detaljer. Såhär ser till exempel forever 21:s butik på 5th ave ut:



Nu ska jag ta en powernap och vila upp mig lite innan jag ska ut och äta middag med några av tjejerna här.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Olairagna

I am so happy that this site finally is back to maintain its peak position.

2011-09-21 @ 14:58:30
URL: http://olairagna.blogpaint.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0