onsdag

Idag gick jag upp tidigt för att ge mig på första inlämningsuppgiften i sociologi, som ska in imorgon. Usch vad svårt det var! Men jag svarade på allt iallafall, så ja, vi får se vad läraren tycker. Jag stressade ihjäl mig hela gymnasiet för att få de betygen jag ville ha, och det vägrar jag göra här! Jag är nöjd om jag får godkänt på kurserna, för jag är ju faktiskt inte här för att skaffa en utbildning, utan för att uppleva New York. Utbildning tar jag itu med hemma i Sverige, haha. Är väldigt glad att jag vara valde tre kurser nu (man kan ta max fyra) för jag har inlämningar i kurserna varje vecka, så nog med tid kommer att spenderas på skola ändå.

När jag var klar med uppgiften tog jag mig upp till upper east side för att ta en promenad med Linda i Central Park. Gud vad mycket fint det finns att se där! Har gått där tre gånger nu, i olika områden av parken.

Vi stannade vid en av de många sjöarna/dammarna. Ser ni den lilla fontänen som kommer upp ur sjön?


Nu har jag skypat lite med la familia, för första gången sen jag kom hit. Kändes skönt att få höra deras röster lite :)

Jag gick upp vid åtta och känner mig jättetrött, så egentligen vill jag bara ta en powernap nu, men jag ska ta mig till skolan för att printa ut sociologi-uppgiften. Lärarna här gillar inte mail....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0