funderingar

Jag saknar er där hemma ♥ En våg av saknad och hemlängtan sköljde plötsligt över mig. Kan bero på att jag tog än en iskall dusch där jag stod och skakade men vägrade stänga av det helvetes vattnet för jag tänker fan inte gå ut med fett hår imorgon. Har inte tagit en enda varm dusch sen jag kom hit. Jävla skit. För min rumskompis Katie har det snarare varit för varmt ibland, så det är tydligen bara jag som råkar ut för detta. Och hellre för varmt!

Och det luktar konstigt på vårt rum. Funderar på om det kan vara mögel? För det är ju inte så himla hälsosamt att leva med. Så just nu får jag lite panik när jag tänker på att jag ska bo här i ett halvår. Tror dock inte att det blir så mycket bättre om jag försöker hitta en lägenhet - standarden är väldigt låg här och priserna väldigt höga. Andra som jag pratat med som letat har sagt att det varit jättesmutsigt och äckligt.

Linda som jag träffade för några dagar hade dock hittat nån som hon skulle hyra ett rum hos nu, på 73rd och Lexington ave eller nåt sånt. Sjukt bra läge ju! Så jag funderar på om jag också ska börja leta efter nåt sånt. Hon betalar 800 dollar i månaden tror jag, så det är ju ett riktigt bra pris också! Funderar på att leta efter något sånt. Har dock redan betalat de tre första hyrorna (de har en regel att man måste göra det här...) Men jag borde kunna få tillbaks pengarna om jag hittar nåt, för det är bara 30 days notice på utflyttning därifrån....

Frågan är var man kan leta efter ett nytt ställe. Craig's list är en sån sida, men som har sjukt dåligt rykte (massa skumma typer)... Hm... Ska träffa Linda imorgon så jag får fråga henne hur hon gjorde.

Hur som helst är detta bara tankar som kom över mig just nu. Jag gillar läget här och det är trevliga tjejer som bor här. Men det klart, när skolan börjar lär jag väl känna folk på annat håll i vilket fall...

Jaja, nu har ni fått ta del av lite av all förvirring som finns i mitt huvud just nu.

Jag saknar er där hemma! Mina fina vänner och min älskade pojkvän <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0