Framme i NYC!

Framme i New York nu efter många timmars resande! Har gratis Wifi med riktigt bra täckning på rummet upptäckte jag nu, vilket jag inte trodde att jag skulle ha, så detta bådar gott inför allt skypande :D

Kände mig helt sjukt lost när jag först kom hit. Lite allmänt ensam och övergiven, men nu har min roommate kommit hem. Hon heter Katie och är från Hongkong (pratar jättebra engelska!) och är trevlig så det känns bra :) För er som inte vet det så bor jag på en typ av studentboende (studentkorridor). Mitt rum ligger på 14e våningen så mitt utanför fönstret ser jag Empire State Building. Kan nog bli trevligt det här! Rummet är inte så stort men är rent och fint (det kommer en städerska och städar en gång i veckan) och det finns två stora garderober och byråer så jag har nånstans att göra av alla mina saker (alltså kläder..).

Imorgon ska jag försöka hitta en affär där jag kan köpa galgar på dock, för sånna fanns det inte många av och skrynkliga kläder är ju ingen hit! Ska passa på att promenera runt lite i stan och be kanta mig med herr New York som jag nu ska umgås med det kommande halvåret. Men jag har hört att han är en trevlig herre så det blir nog bra!

Saknar redan alla er där hemma! Men ja, det klart man känner sig ensam i början när man kommer till en ny stad där man inte känner någon. Men hjälper gör det ju iallafall att jag har ett jättefint fotoalbum med mig som mina fina vänner knåpat ihop, och ett usb som Alex fyllt med massa gulliga saker :)

Det kommer blir bra det här helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Åh söta du!!!

2011-09-16 @ 12:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0