första dagen

Min första heldag här på Manhattan har varit riktigt trevlig! Och gud vad jag har gått! Mina ben värker, haha.

Efter morgonens lilla shoppingtur gick jag tillbaka till rummet och lämnade grejerna och tog en liten powernap. vaknade ganska tidigt av att en viss liten Kajsa ringde så jag behövde lite mer sömn :) Sen gav jag mig iallafall ut på stan igen för att möta upp Linda (som också reser som Study Abroad-student) och hennes kompis Ranja. Båda var jättetrevligt och vi bestämde att vi skulle ses snart igen :) Vi åt lunch uppe vid times square, och jag gick hela vägen dit och hem (det ligger vid 44st st, jag bor på 13th). Riktigt skönt faktiskt! Känner redan att jag börjar bli lite bekant med den här staden, eller a, lower Manhattan och midtown iallafall. Och det är så skönt att det är så löjligt lätt att hitta här! Ni som känner mig vet ju att jag har världens sämsta lokalsinne, så det är trevligt med en lättorienterad stad!

Efter lunchen passade jag på att gå och kolla var skolan ligger. De finns två byggnader, en på 43rd st, 5th ave, och en på 41st. Problemet med mitt schema, som jag upptäckte idag, är att jag har två lektioner med fem minuter emellan, i olika byggnader!! Kommer jag ju aldrig hinna. Så jag ska gå och registrera mig och prata med dem på måndag. Tror dock inte att det går att byta nu, alla klasser är ju fulla...

Såhär ser det iallafall ut där skolan ligger! En grann Chrysler building i bakgrunden!

Kvällen har ägnats åt att kolla på film med några av tjejerna jag lärt känna här. Är dock fortfarande väldigt trött så jag drog mig mot sängen nu.

Imorgon tänkte jag och en tjej som heter Portia som också bor här ta oss upp till Central Park och ta en liten promenad där. Hoppas att det blir lika fint väder som idag! Och sen ska jag nog träffa Angelica också, en annan svensk study abroad tjej :)

Men nu blir det sängen för min del! Ni får mer uppdateringar imorgon.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback