first day of school

Första dagen i skolan har varit... helt okej!

Jag hade två lektioner idag, först en skrivkurs i engelska och sen sociologi. Engelskan valde jag bara för att jag tänkte att det kan vara lärorikt och bra att ha, och ja... Det är väl just det den kommer vara, för den verkar då fan inte rolig. Alls. Läraren är en torr gammal kärring som sänker ens betyg om man kollar på mobilen typ. Fett!

Sociologin (som jag valde för att ämnet intresserar mig) verkar dock jättekul! Läraren var rolig och trevlig så jag ser verkligen fram emot att ta den här kursen! Har dock redan blivit dränkt i läxor... När jag såg att mitt schema bara innehöll 12 skoltimmar i veckan tänkte jag att jag skulle ha supermycket fritid, men så blir nog inte fallet, haha. Redan tills på torsdag ska jag skriva en sida till engelskan och läsa ett häfte i sociologin och svara på frågor. Den tredje kursen jag tar kommer jag att ha första lektionen i på lördag!

Såhär ser alltså mitt schema ut i höst:

tisdag och torsdag: 10:45 - 14:20
lördag: 9:00 - 12:30

Det ser väldigt lite ut men som sagt kommer nog läxorna ta mycket tid. Varje termin är tolv veckor och under dessa tolv veckor kommer jag skriva 8 uppsatser i engelskan! Och i sociologin är det inlämningar varje veckan och prov var tredje vecka. Hur hög nivån på det hela är än vet jag förstås inte, men det återstår att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0