en bra dag

Idag har varit en bra dag, och på bra dagar känner jag verkligen att jag trivs här! Träffade två jättetrevliga norska tjejer nere vid middagen (det bor hur mycket norrmän som helst här!) så vi sa att vi skulle hitta på nåt någon dag. Alltid roligt att träffa ny människor och få nya vänner! Något av det bästa jag vet faktiskt :)

En trevlig kontrast till frukosten i morse också! Då kom en annan norsk tjej och satte sig med mig, och hon var fanimig den tråååkigaste jävla människa jag nånsin pratat med! Till sist satt jag bara tyst och åt min frukost för jag orkade inte ens kallprata med människan. Så galet tråkig!!

För övrigt har jag ju sett fram emot att kunna powerwalka i fina Central Park nu när jag bor i New York, så Linda och jag bestämde att vi ska göra det tillsammans nån gång i veckan. Jag har bara sett en pytteliten del av parken hittills så det ska bli kul! Åh, tänk sen i höst, vad fint det kommer vara med alla löv! :D

Kom just på att jag varit här i en vecka nu förresten! Känns som att tiden gått supersnabbt! Samtidigt känns det som att jag redan vant mig ganska mycket vid att bo här. Eller ja, det är lite kluvet. Jag har bara sett en liten del av stan men den känns ändå väldigt bekant redan. Ser fram emot att utforska den mer framöver! Nu när jag lärt känna mer och mer folk känns det också mycket bättre att vara här än det gjorde i början. Men det klart, jag visste ju att det skulle kännas lite ensamt. Jätteskönt att jag kunnat prata med Alex och vänner på viber också :)


Nu blabblar jag bara på här så nu får det räcka. Ska ta bort mitt smink, borsta tänderna, och sen krypa ner i sängen och med laptopen och en bok :) Imorgon är det introduction day på skolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0