21:50

Har varit uppe i nästan ett dygn nu. Ville inte gå och lägga mig tidigt för då får man ju aldrig ordning på dygnsrytmen, men nu är klockan snart tio här så nu känner jag att det är okej att krypa ner i sängen. Ska vänta tills min roomie har duschat bara så att jag kan ta bort sminket och borstat tänderna :)

Det blev lite kvällsshopping för mig, Katie och ... en annan tysk tjej som bor här som jag inte riktigt fattade var hon hette. Toba typ? Kan man heta så i Tyskland, nån som vet? Hur som helst så ville de shoppa så vi gick till H&M en sväng (hej jag har flyttat till New York och det första jag gör är att gå in i en svensk affär som ser precis likadan ut som hemma?). Känns lite konstigt att vandra runt på 5th avenue bara sådär. Det blev ingen shopping för mig dock. Insåg att jag faktiskt fått med mig sjukt mycket kläder, så jag klarar mig ett tag :)

För mig blev det däremot tvättmedelsshopping! Och herregud, jag har precis (nästan iallafall) lärt mig att hantera en svensk tvättmaskin, men här tvättar man tydligen inte på samma sätt! Det finns inga temperaturinställningar på maskinerna, inte ens varmt eller kallt. Bara typ färginställningar. Får sjuk ångest att att tänka på detta!

Hur som helst, nu ska jag gå och lägga mig och imorgon när jag bloggar lovar jag att jag åtminstone ska ha någon liten fin bild till er! Ska som sagt på galg-shopping och även luncha med en tjej som heter Linda, som jag fått kontakt med genom Study Abroad. Kommer säkert bli trevligt!

Hoppas ni har det bra där hemma!
Puss & god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0