min kväll i bilder

Tog nyss en liten kvällspromenad här nere i the village, tillsammans med Hanne :) Det börjar bli kallt här nu, bara 13 grader, så nu är höstjackorna framme!


Något kvarter från oss hänger det massa brickor på ett stängsel. Det är en minnesplats efter 11e september. Alla brickor togs ned inför orkanen som var här i augusti, och sattes sen upp igen.

Vi gick till den svenska godisbutiken Sockerbit. Den är enligt Josse väldigt känd, haha. Det visste jag faktiskt inte :)



Det amerikanska godiset är verkligen helt fruktansvärt äckligt (speciellt chokladen, och jag älskar choklad) så lite svensk lösgodis var lovely :D

Sen gick vi en sväng på Bleecker street innan vi gick hem. Det är såå mysigt här nere! Och det finns jättemånga gulliga klädaffärer och små butiker här och i Soho. Jag bor verkligen i det bästa området av den här staden!


Det finns mycket exklusiva kläd- och skoaffärer att gå och dräggla utanför här nere. Bland annat Jimmy Choo!

På vägen hem gick vi förbi en affär som redan börjat med julpyntet! Haha

Så, där har ni min kväll, eller a, min promenad i bilder :) Resten av kvällen ska jag stanna inne och kolla på fim och bara ha det mysigt (det är filmkväll här varje fredag). Känner mig inte alla taggad på att gå ut den här helgen.

Kommentarer
Postat av: tove

till och med JAG kände till sockerbit... linnea linnea... (vet inte hur man gör en sån över e:na på mac...)

2011-10-22 @ 14:44:19
Postat av: Josefine

Bilder!! Bra jobbat Linnéa :)

2011-10-22 @ 16:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0