onsdag

Jag har precis trotsat ösregnet och gett mig ut för att köpa lunch. Starbucks delicious yoghurt med granola, blåbär och jordgubbar fick det bli! Mums!

Det är iallafall inte kallt ute utan det ljumma vädret håller i sig. En kavaj räcker gott och väl att dra på sig när man ska gå ut! Men man får inte direkt någon julkänsla i det här vädret. Jag vill också ha snööööö! Granarna är iallafall uppe i stan nu. Har inte varit och kikat på den vid Rockefeller center än men i Bryant Park har de också en tjusig en :)
Resten av dagen får nog spenderas här inne, för jag vågar mig nog inte ut i regnet igen. Har laddat ner en film som jag ska kika på, myspys :) Sen ska jag förbereda mig lite inför en redovisning i sociologin imorgon. Men med tanke på hur totalt värdelösa alla andras presentationer var igår behöver jag nog inte stressa (här snackar vi om folk som inte ens följde uppgiften, utan gjorde en redovisning på ett helt annat ämne. Inte heller hade de med några av punkterna som det stod på pappret vi fått att man skulle ha med...). Jag har faktiskt aldrig varit med om någon sådant i skolan hemma i Sverige. Det är verkligen en helt annan nivå här! De andra som pluggar här verkar uppleva samma sak. Men men, inte mig emot, jag ska ju inte ta någon degree här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0