1a december

Nu börjar det bli lite julstämning här i stan! Igår hade de tändning av julgranen vid Rockefeller center, så massa artister var där och uppträdde. Det var dock huur mycket folk som helst, flera kvarter var avspärrade så att man fick stå i kö för att komma någonvart. Fast vi var där en timme före det började lyckades vi inte komma fram, så vi fick ge upp och gå hem igen. Vi hörde iallafall lite av sången, Justin Bieber och några andra sjöng all I want for Christmas is you, kan ni tänka er hur mycket jag saknade Alex då eller?!

Uppe vid midtown hade det kommit upp riktigt mycket julpynt också :) Tyvärr är det nästa ingen sånt här nere i the village =/ Här får ni lite halvsuggida iPhone-bilder:

Nu är jag just hemkommen från skridskoåkning i Central park tillsammans med Anne och Marie :) Så mysigt! Jag hade inte med någon kamera med de andra fotade en del så jag ska se om jag kan få tag på nåt och slänga upp lite senare! Nu har jag provat på skridskoåkningen på två av tre ställen här i NYC, så nu återstår endast Rockefeller center! Och dit ska jag ta mig tillsammans med Alex när han kommer om några veckor. Lär ju vara helt fantastiskt fint med den stora julgranen (som för övrigt är från Norge, visste ni det?)! Det är dock väldigt litet där, så man bör nog undvika det under helger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0